LIFE HACKS

10 obiceiuri care îţi afectează sănătatea de care habar nu aveai

stop-1207069_960_720-855x509
Scris de: Oana Candalea

Sănătatea este un aspect de care ar trebui să ţinem cont în fiecare zi. Chiar şi atunci când se întâmplă asta, ne formăm anumite obiceiuri fără să ştim că ele ne pot afecta stilul de viaţă pe termen lung. Există 10 lucruri pe care le faci cu atâta normalitate, practic devin reflexe ale propriilor acţiuni, încât nu realizezi cât de dăunătoare pot fi pentru sănătatea ta.

  1. Picior peste picior

Numeroase studii au confirmat faptul că a ne aşeza pe scaun adoptând poziţia picior peste picior poate provoca hipertensiune, varice şi leziuni ale nervilor.picior-peste-picior

 

2. Nu hrăni păsările

A hrăni păsările poate însemna o activitate interesantă, mai ales când sunt implicaţi şi copiii. Din păcate, distracţia se transformă în pericol. Şansa ca porumbeii să fie purtătorii unor boli contagioase este de 50%. Aceştia pot suferi de afecţiuni precum: colibaciloza, histoplasmoza, salmoneloza, tuberculoza, febra iepure şi multe altele.

la-hranit-de-porumbei-in-piata-sfatului-din-brasov-3_d4727d1459dfae

3. Nu purta ochelari de soare de proastă calitate

Ochelarii la un preţ redus nu îţi protejează ochii de razele ultraviolete. Atunci când acestea sunt în exces provoacă cataractă, leziuni ale ochilor, iar în cazuri foarte grave, cancer.

652x450_130639-excentric-sau-diafan-ochelari-de-soare-la-moda-in-sezonul-de-primavara-vara-2014

4. Nu bea multă apă

Contrar spuselor cu care te-ai obişnuit, da. A bea multă apă nu este întotdeauna sănătos, precum şi a bea prea puţină. Cercetătorii spun că fiecare corp are nevoi diferite. De exemplu, unii oameni au nevoie de mai multă apă, alţii nu în cantităţi prea mari. Dacă faci mult sport, bea mai multă apă, iar dacă ai probleme cardiovasculare, bea mai puţin. În orice caz, cea mai bună metodă este să bem apă atunci când ne este sete. Dacă nu simţim nevoia, nu trebuie să forţăm acest lucru.

cuplu_bea_apa

5. Nu te trata cu apă caldă

Probabil cu toţii am făcut asta la un moment dat. Când ne durea burta, mama noastră întotdeauna grijulie ne dădea acest sfat: să punem pe locul dureros comprese cu apă caldă. Din păcate, acest obicei ne face rău, deoarece creează sângerări, inflamaţii acute ale abdomenului (apendicită, pancreatită).

crampe2_2012121109

 

6. Nu prepara popcorn în cuptorul cu microunde

Pericolul il reprezintă uleiul sintetic numit diacetil şi aroma 2 în 1 cu care este preparat popcornul. Când se încălzesc, acestea se avaporă, astfel ajung în plămâni şi îi afectează. O soluţie pentru a ne proteja plămânii este de a lăsa să se răcească imediat după ce scoatem punga de popcorn înainte de a o consuma.

popcorn-1178242-1280

 

7. Nu mânca la birou

Mâncarea la birou poate acumula multe bacterii care nu sunt bune pentru digestie. Consecinţele sunt: mirosul care îi poate deranja pe ceilalţi colegi, stresul care duce la imposibilitatea ca stomacul să nu poată digera mâncarea, deoarece creierul nu se mai concentrează pe consumul mancării, ci la ceilalţi factori din jur.

04-mancare-birou-shutterstock_221559052

8. Nu purta încălţăminte decupată când ieşi în oraş

Care sunt riscurile? Există şanse să te tai la picior, iar orice mică rană, precum înţepătura unei insecte se poate infecta uşor. Riscul este ca această infecţie să se răspândească în tot corpul.

sandale-platforma-dreapta-albe-ieftine

9. Nu bea lapte fără grăsimi

Avem impresia că este vorba de acelaşi lapte, dar fără grăsimi, deşi adevărul este altul. Odată cu extragerea grăsimilor sunt eliminate si vitaminele, care sunt ulterior înlocuite cu substanţe sintetice, nesănătoase pentru organismul nostru. Mai mulţi producători adaugă în laptele degresat lapte praf care provoacă o creştere a tensiunii arteriale şi riscul producerii unui infarct.

lapte_19

10. Nu dormi pe burtă sau în poziţia fetusului

Mulţi dintre noi adoptăm diferite poziţii în timpului somnului pentru a ne simţi cât mai relaxaţi şi odihniţi. Ceea ce nu ştim este că felul în care dormim ne poate afecta sănătatea. Atunci când vrem să ne odihnim pe partea dreaptă sau stângă, numită poziţia fetusului, împiedicăm diafragma să se mişte corespunzător, fapt care creează dureri de spate şi probleme ale plămânilor. A dormi pe burtă poate dăuna şi mai mult organismului, deoarece punem presiune pe organele interne provocând pe termen lung leziuni ale nervilor şi probleme ale inimii. Cea mai bună şi sigură poziţie pe care o putem adopta atunci când dormim este cea pe spate, însă trebuie evitată dacă suferim de apnee în somn.

12380860-12308910-2-0-1489681019-1489681259-3041-1-1489681259-650-1c3ae01b46-1489754866

About the author

Oana Candalea

Leave a Comment