LIFE HACKS

Dulciuri periculoase. Ce trebuie să evităm

dulciuri-de-sarbatori_103a1ad0b01e5f
Scris de: Oana Candalea

Tuturor ne plac dulciurile. Trebuie sa recunoaştem. Într-adevăr, unii le adoră, alţii mănâncă doar de poftă. Ştim că zahărul, consumat în cantităţi mari, devine nociv pentru sănătatea noastră şi este indicat să poftim la el cât mai puţin posibil. O să ne întrebăm : dar zahărul brun ? Ei bine şi acesta nu se află departe de cuvântul nociv. De fapt, el este un zahăr alb rafinat amestecat cu melasă care îi dă gust şi culoare.

Din păcate, pentru marii consumatori de dulciuri, pe listă se află brioşele, madlenele şi blaturile de tort cumpărate. Pentru că termenul de valabilitate al acestor produse este ,de obicei, foarte mare, explică numărul mare de conservanţi. Delicioasele prăjiturele ,care întotdeauna parcă ne îndeamnă să le privim insistent în vitrinele micilor cofetării, sunt mai degrabă periculoase. Ca orice tentaţie de altfel. Vestea bună este că avem excepţii. Trebuie evitate, în special, cele cu cremă roz, verde sau bleu.

Avem atât de multe activităţi care trebuie îndeplinite şi timp prea puţin ,încât nu mai putem respecta un program fix al meselor pe zi. Soluţia sunt produsele de patiserie. Chiar dacă potolesc foamea pentru câteva ore, nu sunt indicate, deorece conţin margarină, care este cancerigenă. Dar ,pentru a nu vă risipi toate speranţele că nu vă veţi mai putea servi pe fugă micul dejun, prânzul sau chiar cina, vă spun să aveţi grijă doar la merdenelele cu brânză şi tot ce are cremă.

Vata de zahăr, vă vine să credeţi sau nu, se situează şi ea pe lista celor mai periculoase dulciuri, deorece conţine 200 de calorii. Părinţii copiilor ar trebui să fie mai precauţi când vine vorba de răsfăţul lor, altfel stomatologul se va ocupa de consecinţe. Mai există o categorie de dulciuri preferată de copii în special şi anume bomboanele. Şi da. Nu sunt bune. Ele sunt derivate de zaharuri rafinate , adică foarte nocive organismului.

Chiar dacă majoritatea dulciurilor sunt considerate periculoase sau nesănătoase, nu trebuie eliminate complet din alimentaţia noastră, ci doar consumate cu moderaţie.

About the author

Oana Candalea

Leave a Comment