LIFE HACKS

Evită să faci aceste lucruri după ce ai mâncat

stil-de-viata-sanatos-reguli-generale-de-alimentatie-si-meniuri-pentru-o-saptamana-de-dieta-18448326
Scris de: Oana Candalea

Pentru că avem prea puţin timp la dispoziţie, dar atâtea activităţi de realizat, avem tendinţa să ne grăbim. Chiar şi mâncarea o mâncăm pe fugă, ceea ce este greşit. Însă este important de reţinut că anumite activităţi nu sunt recomandate imediat după masă, chiar dacă ne grăbim să ne ocupăm de ceea ce ne interesează cu adevărat.

  • A face duş

Când facem duş sau baie, temperatura corpului nostru creşte, iar pentru a face faţă acestei schimbări, corpul trimite mai mult sânge în organism decât în mod normal. Acesta poate distruge procesul de digestie şi încetini metabolismul. Ideal ar fi să facem duş la o diferenţă de 30 de minute după ce am mâncat.

  • A bea ceai

Nu este recomandat să bem o ceaşcă de ceai după masă, chiar dacă ştim despre acesta că are efectul de a ne relaxa, calma. Motivul este că ceaiul fierbinte intră în contact cu fierul, un mineral foarte benefic pentru organismul nostru. Copiii, femeile însărcinate şi persoanele care suferă de lipsă de fier, ar trebui să evite băutura fierbinte şi să o savureze la o oră după ce au mâncat.

  • A dormi

Chiar dacă ne simţim bine după ce am mâncat şi următorul lucru pe care ni-l dorim să facem este să dormim, nu este totuşi indicat. Dacă dormim cu stomacul plin, consecinţele vor fi: arsuri la stomac şi aciditate crescută, precum şi creşterea riscului accidentelor vasculare cerebrale. Experţii recomandă somnul la 2 ore după masă.

  • A face exerciţii fizice

Dacă dorim să ne antrenăm pe stomacul plin, această activitate poate duce la un disconfort, precum greaţă şi sughiţ. În cazuri foarte grave: creşterea riscului traumelor şi convulsiilor. Chiar dacă totuşi ne dorim să facem  puţină mişcare, ne putem limita la mersul pe jos, dar nu mai devreme de 2 ore după masă.

  • A fuma

În procesul de digestie este implicat întregul organism, iar nicotina din ţigară va fi absorbită cu o forţă de două ori mai mare sporind astfel, în mare măsură, efectele sale nocive. De asemenea, tutunul poate bloca reţinerea vitaminelor şi mineralelor, cum ar fi calciul, vitamina C şi D, fapt ce anulează efectul celei mai sănătoase mese. Cei care nu pot renunţa definitiv la fumat este indicat să-i lase organismului 20 de minute pauză înainte de a fuma.

About the author

Oana Candalea

Leave a Comment